Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında başvurular şikayet edenin bulunduğu İlçe Kaymakamlığında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine yapılabilir.(Narlıdere Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyetine Başvuruda bulunmak için, Narlıdere' de ikamet edilmesi veya alınan hizmet ve ürünün Narlıdere'de faaliyet gösteren bir firmadan alınması gerekmektedir.)

4.570TL ye kadar olan uyuşmazlıklarda İlçe Hakem Heyetleri görevli olup bu meblağın üzeri olan uyuşmazlıklarda ise 6.860 TL ye kadar il Tüketici hakem heyeti görevli olduğundan başvuruların bu şekilde yapılması gerekmektedir.

Tüketiciler anlaşmazlık konusunu ile ilgili her türlü belgeyi (Fatura, fiş, sözleşme, garanti belgesi, servis formu, yazışma vb.) dilekçelerine eklemelidirler.

Tüketici dilekçesinde talebini net olarak belirtmelidir. (Para iadesi, birebir değişim, ücretsiz tamir vb.)

Başvurular şahsen veya E-Devlet Tüketici Bilgi Sistemi üzerinden elektronik olarak başvuru yoluyla yapılmalıdır.
 
BAŞVURU DİLEKÇE ÖRNEKLERİ:
 
BANKA DİLEKÇ ÖRNEĞİ İÇİN TIKLAYINIZ.
 
FİRMA DİLEKÇE ÖRNEĞİ İÇİN TIKLAYINIZ. 
 
 
TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME FORMU
1: Başkanlığımıza müracaat etmeniz için Narlıdere ilçesinde ikamet etmeniz gerekmektedir.
2: Başkanlığımıza yapılan başvurular 6 ay (yasal süre) içinde sonuçlanır. Başvuru yoğunluğuna göre süre 6 ayı geçebilir. Başvurular karara bağlanıp, tüketicinin ikamet adresine posta yoluyla gönderilir.
3: Başkanlığımız tarafından verilen kararlar yerine getirilmediği takdirde İcra daireleri aracılığıyla tahsil edilmelidir. (Kendiniz veya avukatınız aracılığıyla.)
3:Başkanlığımız tarafından verilen kararların yargı yolu açık olup, şikâyet edilen firma ve bankaların İzmir Adliyesi Tüketici Mahkemesine verilen karara itiraz etme hakkı vardır. Tüketici Mahkemesi’ nde bozulan kararlarda avukatlık masrafları aleyhinde bozulan taraftan tahsil edilir.
5:  İlçe Tüketici Hakem Heyetinin görev sınırı 2018 yılı için 4,569,99 TL , İl Tüketici Hakem Heyetinin görev sınırı 2018 yılı için ve 6.859,99 TL 6.860,00 TL ve üstü uyuşmazlıklarda Tüketici Mahkemesine başvurulması gerekmektedir.
6: Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına yapılan başvuru ile ilgili karar alınmadan önce banka veya firma tarafından tüketiciye ödeme yapılması; Başkanlığımıza tüketici tarafından şikayetin çözüldüğüne dair dilekçe, banka veya firma tarafından ise ödeme yapıldığını belirtir dekontun verilmesi gerekmektedir.
7: Tüketici Hakem Heyeti nin görevi tüketici sorunlarını ve taraflar arasındaki uyuşmazlıklarda tarafsız çözüme kavuşturma ve karara bağlama merciidir. Tüketici Hakları Koruma Derneği değildir.